Lead Today ondersteunt bedrijven bij hun marketing- en salesaanpak. Trivision verzorgt sinds dag één hun hele ICT-omgeving. Robert de Boer, eigenaar Lead Today: ‘Meedenken, daar blinken ze bij Trivision in uit. En dat gaat verder dan alleen de ICT.’

Bedrijven helpen met marketing en sales

Sinds 2010 helpt Lead Today bedrijven met hun marketing- en salesaanpak. Dat doen ze zowel strategisch als uitvoerend. Robert: ‘Als ergens in het hele marketing- en salestraject van een bedrijf iets niet goed gaat, kunnen wij de strategie doorlichten en aangeven hoe het beter kan. Vervolgens komt een van onze consultants dat traject ook daadwerkelijk uitvoeren. Leadgeneratie is daar een belangrijk onderdeel in, net als leadopvolging; worden leads wel benaderd, worden ze juist benaderd en wordt er genoeg aandacht aan besteed?’

Duidelijke afspraken

Trivision verzorgt sinds dag één de gehele ICT-omgeving van Lead Today. Dave van Wijngaarden, Trivision: ‘We hosten voor Lead Today een server in de cloud, waarop iedereen werkt. Daarnaast zorgen we voor de Office-365-omgeving, het draadloze netwerk, de computers, laptops, bekabeling en natuurlijk de dagelijkse back-up.’

Robert: ‘Dave is de neef van mijn vrouw. Ik ken hem al heel lang en toen ik met Lead Today begon was de beslissing snel gemaakt. Niet zozeer omdat hij familie is, maar gewoon omdat hij goed is. We hebben wel vanaf het begin duidelijk afgesproken dat we tijdens werktijd gewoon een leverancier-klant-verhouding hebben. Dat is heel tof dat dat kan. Ondanks dat ik hem zo goed ken, kan ik hem ook gewoon bellen: Joh, we hebben nu de vierde keer storing in een korte tijd, hoe zit dat? Niet dat dat gebeurt, maar het zou kunnen.’

IT moet gewoon werken

In de jaren dat ze nu bestaan is Lead Today al een paar keer uit hun kantoor gegroeid: ‘We hebben al een paar verhuizingen achter de rug. Dat is IT-technisch niet altijd iets om naar uit te kijken, maar ik kan van Trivision alleen maar zeggen dat alles goed geregeld wordt, tot en met de kabels wegwerken aan toe. Ze zorgen dat iedereen vanaf de eerste dag in een nieuw kantoor meteen up en running is. Er is dan iemand van Trivision bij ons aanwezig die direct in kan springen als het nodig is. Dat soort aandacht is heel fijn. IT moet gewoon werken, daar moet je niet mee bezig zijn en wij hoeven ons er dan ook echt niet druk over te maken. Dat is met andere leveranciers nogal eens anders. Moet je toch weer ergens zelf achteraan of wordt het toch weer anders geregeld dan je had bedoeld.’

Eigenwijs

Een paar weken geleden was de printer bij Lead Today kapot. Robert: ‘Dave zei direct: die kan je beter vervangen. Maar nee, ik was eigenwijs en wilde de printer laten repareren. Dave stuurde me braaf het nummer van een goed reparatiebedrijf. Er kwam een monteur, en ja hoor: 10 minuten later deed de printer het weer. Helaas was de pret van korte duur, nog dezelfde dag begaf de printer het weer. Dat krijg je als je eigenwijs bent. Maar de volgende ochtend om 9 uur stond Dave alsnog voor de deur met een nieuwe printer. Dat is toch mooi?’

Langduriger storing

Dave is natuurlijk blij met zoveel complimenten. Toch wil hij er graag iets aan toevoegen: ‘Natuurlijk is er ook weleens een storing. Die printerstoring is een goed voorbeeld van iets dat we heel snel hebben kunnen oplossen. Maar soms gaat dat anders. Op dit moment speelt er een probleem waardoor op willekeurige momenten de verbinding met de server een paar seconden ‘bevriest’. Er gaat verder niets verloren, maar gebruikers ervaren dit uiteraard als heel hinderlijk. Doordat het probleem zich op willekeurige momenten voordoet, soms bij alle gebruikers en een andere keer slechts bij één is nog niet direct duidelijk waar de oorzaak ligt. Wat dan zeker helpt is dat de gebruikers van Lead Today online bijhouden wanneer het probleem zich precies voordoet, wie er op welk moment last van heeft en wat de impact is. Door deze input én de resultaten van onze monitoring te combineren hopen we ook voor dit probleem snel een oplossing te vinden!’

Meedenken gaat verder dan IT

Robert: ‘Ondanks deze hick-up zijn we tevreden. Begin 2019 zijn we overgestapt naar de cloud. We groeien sterk en zochten naar andere oplossingen, qua IT maar ook qua werkplekken. In ons vorige kantoor hadden we allemaal een eigen werkplek, terwijl de meeste van onze collega’s vaak bij de opdrachtgever op locatie werken. Dat had tot gevolg dat we enerzijds lege bureaus hadden, maar anderzijds voor nieuwe collega’s geen goede werkplek konden inrichten. We zaten gewoon vol. Toen we begin dit jaar verhuisden naar een nieuw kantoor, heeft Dave hard met ons meegedacht, op alle gebieden. Nu werken we niet alleen in de cloud, maar we hebben ook geen vaste werkplekken meer. Dat klinkt makkelijk, maar Dave heeft goed geluisterd naar de wensen van onze mensen. Wie werkt met één scherm, wie met twee, wie wil kunnen staan achter zijn bureau en voor wie is dat niet nodig? Dat overstijgt de IT. Dave snapt het verschil tussen ‘het werkt en verder niet zeuren’ en ‘het werkt echt fijn en het ziet er ook nog eens netjes verzorgd uit’. Ja, Trivision is in al die jaren altijd een passende partner gebleven. Toen ik met één laptopje begon regelden ze het voor me en nu we, bijna tien jaar later, bijna met z’n twintigen zitten doen ze dat nog.’