Onze website is – net als het nieuwe jaar – alweer een paar weken oud, en we vinden dat het tijd is om wat nieuwtjes te delen! Met deze handigheden maken we jouw leven een klein beetje gemakkelijker.

Storingsmeldingen en ander nieuws heet van de naald

Als je naar onze supportpagina gaat, zie je onze ‘oude vertrouwde’ support in vier stappen. Wees gerust, daar veranderen we niets aan. Maar nieuw zijn de supportmeldingen en ander belangrijk nieuws in de rechterkolom van die pagina. Als we een algemene storing hebben op één van onze diensten of wij bijvoorbeeld om een of andere reden even niet bereikbaar zijn, dan melden we dat in deze Twitterfeed. Zo kunnen we door een tweet te plaatsen via @TrivisionMeld heel snel onze klanten op de hoogte houden. Ervaar je een storing? Kijk dan eerst even op deze pagina of er een algemeen probleem is en of we er al mee aan de slag zijn. Is dat niet het geval, dan moet je natuurlijk snel bellen. We zitten klaar!

Quick support uitgebreid met Google Chrome, iOS en Android

Op dezelfde supportpagina staan onderaan een aantal buttons waarmee we heel makkelijk je computer kunnen overnemen of op je computer meekijken. Deze functie boden wij al aan voor Windows en Mac. Nu is deze uitgebreid met online support voor Chromebooks en telefoons met iOS en Android. Via onze supportmodule kunnen we nu dus ook meekijken als je een probleem ervaart op je Chromebook of smartphone. Zo zien wij exact hetzelfde als wat de gebruiker ziet, en dat zorgt voor snelle en efficiënte support.

Back-up-dienst uitgebreid

Met onze vernieuwde back-up-dienst kunnen we nu – naast bestanden e.d. – ook cloud-diensten zoals Office 365 back-uppen, maar ook foto’s en documenten die op je smartphone zijn opgeslagen. Misschien nog wel interessanter: de compressiefunctie van de nieuwe software is beter. Daardoor kun je meer opslaan op dezelfde ruimte of de benodigde ruimte terugschroeven wat weer scheelt in de kosten. En tenslotte: als we een server in zijn totaliteit backuppen en er gaat iets mis met die server, kunnen we de back-up van die server in de cloud aanzetten. Dit houdt in dat je binnen afzienbare tijd via een link die wij je sturen verbinding kan maken met je server in de cloud, zodat je gewoon verder kunt werken terwijl wij de storing oplossen.

Office Lens

Geen specifieke dienst van Trivision, maar wel een heel handige tool die we zelf graag gebruiken: Microsoft Office Lens. Vergelijk het met een scanner in je broekzak. Je kunt er documenten, foto’s, whiteboards of visitekaartjes mee inscannen en bijsnijden. Dat op zich is al heel handig, maar er is meer. Je kunt met Office Lens gedrukte of handgeschreven tekst omzetten in bewerkbare tekst. Benieuwd hoe dat werkt? Bekijk even dit filmpje over Office Lens voor iPhone of dit filmpje voor Office Lens voor Android.

Send your secret

We blogden er al eerder over, in het kader van de privacywetgeving: Send Your Secret. Een handige tool waarmee je gegevens per mail kunt versturen die je eigenlijk beter niet per mail kunt versturen, zoals wachtwoorden, creditcardgegevens of andere gevoeligheden. Een enkele keer is er een reden waarom je die toch wilt mailen naar iemand. Via Send Your Secret kun je dit soort data via een beveiligde link versturen, die maar één keer gebruikt kan worden en daarna vernietigd wordt. Op dit moment zijn we de module aan het perfectioneren en eind januari verwachten we de ‘getrivisionaliseerde versie van Send Your Secret. Dus hou de website in de gaten!

Heb je vragen?

Zijn er vragen of onduidelijkheden over een van onze diensten? Neem vrijblijvend contact met ons op via 010 – 246 92 40 of mail naar info@trivision.nl.