‘Het werkt als een tierelier’

Kinderopvang Kiekeboe en BSO Pompidoe bieden een bruisende plek waar kinderen tot de leeftijd van 12 jaar liefdevol worden opgevangen. Kinderopvang is waar het hart van de medewerkers sneller van gaat kloppen, maar geen enkele organisatie kan vandaag de dag meer zonder technologie. Elsbeth van Rooij, directeur van beide opvanglocaties, vertelt hoe Trivision Automatisering & ICT Services zorgt dat alles op dat vlak vlekkeloos reilt en zeilt.

Kinderopvang en BSO Lombardijen
Stichting Kinderopvang Lombardijen, beter bekend als Kinderopvang Kiekeboe, biedt opvang van 07.00 uur tot 18.00 uur aan kinderen van nul tot vier jaar. De stichting is opgericht in 1973, zelf werk ik hier al vanaf 1980. Ik ben begonnen als invalleidster, vervolgens heb ik de overstap gemaakt naar kantoor en sinds 2005 ben ik directeur. In 2013 kwam daar Stichting BSO Lombardijen bij, beter bekend als BSO Pompidoe, een fijne plek waar kinderen in de basisschoolleeftijd voor en na school worden opgevangen. Samen met Kelly Rook, locatiemanager van Kiekeboe, en Brigitte Kapsenberg, locatiemanager Pompidoe, leid ik deze opvanglocaties in de Rotterdamse wijk Lombardijen.

Houtje-touwtje
Ons hart gaat sneller kloppen van kinderopvang, niet van technologie. We hadden al vrij snel een website, maar met alleen een site kom je er niet. Dan neem je een computer, later komt er nog eentje bij en voor je het weet is het een houtje-touwtje-constructie. Ik had Dave van Wijngaarden, de eigenaar van Trivision Automatisering & ICT Services, leren kennen via een gesprekkencyclus van de Kamer van Koophandel. Hem vroeg ik of hij onze automatisering wat zou kunnen stroomlijnen. Inmiddels doet Trivision de volledige automatisering van zowel het Kinderdagverblijf als de BSO. Zelfs de telefonie is in samenwerking met hun ‘telefonieburen’ Libervoice geregeld. Zo kunnen we met één telefoontje alles regelen, heel overzichtelijk.

Locatieonafhankelijk werken
Wij werken uiteraard voornamelijk op locatie, maar de locatiemanagers en ik hebben een laptop, zodat we ook vanaf een andere plek kunnen werken. Alle data zijn in de Microsoft-cloud ondergebracht, in SharePoint. Dat werkt heel goed: als ik een document verander op mijn laptop thuis, kunnen al mijn collega’s dat realtime zien, waar ze ook zijn. Sinds 1 juli werken we met de ouderportal van Konnect. Het management werkt met de portal via de browser op de laptop, maar op de groepen gebruiken ze de app van Konnect op een iPad. Zo weten we zeker dat de aanwezigheidsregistratie altijd klopt en of we voldoende medewerkers op de locaties hebben. Trivision heeft via een iPad Management Tool de zaken zó ingeregeld dat de medewerkers alleen dat kunnen gebruiken wat wij toestaan. Dat is dus de app van Konnect, maar bijvoorbeeld ook YouTube om een liedje te downloaden. Als ze toegang tot iets anders moeten krijgen, is het een kwestie van één belletje naar Trivision en zij zetten dat open, op alle iPads. Het is heel handig dat dat centraal is geregeld.

Proactief meedenken
De samenwerking bevalt heel goed, soms is het even zoeken als er een nieuwe medewerker is, maar dat duurt nooit lang. Wat ik heel fijn vind is dat er proactief wordt meegedacht. Dave en zijn team kennen onze organisatie heel goed. Ze weten precies wat we nodig hebben, maar ook wat we niet nodig hebben. Laatst was er een werkstation kapot. Toen gaf Dave aan dat in ons geval ook een refurbished model prima volstaat. Een leverancier die niet per se het onderste uit de kan wil halen en met je meedenkt, hoe fijn is dat? Ja, ik moet zeggen, het werkt als een tierelier!

Interesse?
Spreekt dit verhaal je aan en heb je ook interesse in een goede partij voor je ICT? Neem dan contact op via info@trivision.nl of bel naar 010-2469240.