Raoul Bagchus is general manager bij Sportcentrum Vlaardingen en Sportcentrum Polderpoort. In deze multifunctionele leisurecentra draait het om bewegen, beleven én ontspannen. Dat reikt van fitness, personal training, fysiotherapie en wellness tot mountainbikeverhuur en evenementen. Raoul: ‘Dat betekent dat ook buiten kantoortijden al onze faciliteiten operationeel moeten zijn. Als het kassasysteem of de toegangspoortjes het niet doen, is het wel fijn als onze ICT-partner meteen actie onderneemt. Bij Trivision snappen ze dat.’

We moeten door
Toen Olaf Hanno in 2007 Sportcentrum Vlaardingen en Sportcentrum Polderpoort overnam, vond hij het tijd voor een nieuwe ICT-partner. Bij een eerdere werkgever had hij goede ervaringen met Trivision, dus die knoop was snel doorgehakt. ‘Een hele goede beslissing’, zegt Raoul. ‘Of het nou Dave, Matthijn, Jarco of één van de andere collega’s is die ons helpt, het zijn allemaal fijne mensen die je echt ontzorgen. Als er een probleem is, probeer ik het eerst zelf op te lossen. Maar als ik inschat dat het me niet gaat lukken of dat het me te veel tijd kost, bel ik Trivision. Ik leg m’n probleem neer, zij pakken het op en ik kan het van mijn lijstje strepen in het volste vertrouwen dat het goed komt. En wat heel prettig is, is dat ze ook altijd snel helpen. We zijn open van zeven uur ’s ochtends tot tien uur ’s avonds. Of het nou het kassasysteem is, de cardreaders of een van onze speciale fitnessapparaten in de eGym-cirkel, we moeten door. Ook buiten kantoortijden. We kunnen altijd op de mannen van Trivision rekenen, ook in de avond of in het weekend.’

Lost in translation
Een grote uitdaging bij een omgeving als die van Sportcentrum Vlaardingen en Sportcentrum Polderpoort is het feit dat je te maken krijgt met allerlei specifieke apparatuur van verschillende leveranciers. Cardreaders, toegangspoortjes, pasjesprinters, fitnessapparatuur, mediaschermen, het moet allemaal vlekkeloos werken, op
een en hetzelfde netwerk. Raoul: ‘Als wij besluiten apparatuur van een bepaalde lijn aan te schaffen, zoals destijds met onze eGym-fitnessapparatuur, dan bel ik eerst met Trivision. Want ik moet wel zeker weten dat we de internetverbinding daarop aangesloten krijgen. Dave vraagt me dan waar het aan moet voldoen, ik stuur de handleiding, hij neemt contact op met de leverancier als dat nodig is en maakt een plan. Hoe makkelijk wil je het hebben? Ik kan er wel tussen gaan zitten, maar die ICT’ers spreken een aparte taal. Als zij rechtstreeks met elkaar spreken, begrijpen ze elkaar tenminste. Met mij ertussen gaat er ongetwijfeld van alles lost in translation, dan moet je maar afwachten of er iets goeds uitkomt. Dat Dave daarin de leiding neemt, is heel fijn, dan komt het altijd goed.’

Gedeelde mentaliteit
‘We delen ook dezelfde mentaliteit. Er ontstaat een idee, dat denken we uit, en hup, meteen doorpakken. Geen getreuzel of ‘wat als’. Dat hebben we maar weer bewezen toen de coronacrisis zich aandiende. Toen wij onze deuren moesten sluiten begin maart, zijn we als een van de eersten in Nederland remote lessen gaan geven. Daar moet wel het een en ander voor gebeuren. De infrastructuur moet het aankunnen, je hebt een dedicated laptop nodig met een externe microfoon, dat soort dingen. Ik heb Dave gebeld en hij heeft het geregeld. Natuurlijk is het ook leuk dat je altijd even langs kan gaan. Onder het genot van een bak koffie even bijpraten in de Trivision-kroeg. Dat informele contact, een dolletje op z’n tijd, ook dat schept een band. Ik wil Dave en z’n mensen niet te veel veren toebedelen, maar tussen ons gezegd en gezwegen… ze verdienen ze
wel!’

Interesse?
Spreekt dit verhaal je aan en heb je ook interesse in een goede partij voor je ICT? Neem dan contact op via info@trivision.nl of bel naar 010-2469240.