Een ICT omgeving veilig en up to date houden, kost veel tijd en aandacht. Je moet voortdurend alert zijn op virussen of andere malware. Ook moet je ervoor zorgen dat servers en werkstations steeds voorzien worden van de laatste patches en updates. De grote vraag is: wie gaat dat doen? Bij Trivision hebben we een speciale collega die dit soort taken helemaal naar zich heeft toegetrokken en dat is TOM oftewel de Trivision Operational Manager.

Voorkomen is beter dan genezen!
TOM is een klein stukje software dat we kunnen installeren op alle servers of werkstations die we beheren. Het houdt precies in de gaten welke software er geïnstalleerd wordt op de hardware, hoeveel geheugen wordt gebruikt, welke processen er draaien etc… Zodra TOM rare dingen ziet, laat hij het ons weten. Zo kunnen we problemen oplossen voordat er grote storingen ontstaan. Een grote geruststelling voor onze klanten. En gaat het toch een keer mis, dan laat TOM ons weten wat er precies is voorgevallen, zodat we snel een oplossing kunnen vinden.

Tom houdt het veilig
Regelmatig brengt Windows een update uit, net zoals andere leveranciers dat doen. Om je omgeving veilig te houden, is het belangrijk alle updates en patches snel en zorgvuldig te installeren. Dat kost altijd meer tijd en moeite dan je op het eerste gezicht zou denken. Gelukkig hebben we TOM! Hij plant de door Trivision goedgekeurde updates in en ziet erop toe dat ze uitgevoerd worden. Gaat er iets mis, dan krijgen we een seintje, zodat we de update alsnog handmatig kunnen doen. Hetzelfde geldt voor de virusscanner. Ook hier ziet TOM erop toe dat deze regelmatig bijgewerkt wordt. Dat is echter nog niet alles. Als er een virus wordt ontdekt, dan zorgt TOM ervoor dat we ervan op de hoogte worden gesteld, zodat we de schadelijke software kunnen verwijderen.

What’s Next?
Al met al zijn we al heel tevreden met de ontwikkeling die TOM heeft doorgemaakt. We gaan er echter vanuit dat dit nog maar het begin is. TOM heeft nog veel meer in zijn mars! Daarom komen wij van Trivision elke dinsdagavond samen om hem nieuwe dingen te leren. Hoe gaaf zou het niet zijn als TOM straks zelfstandig de meest voorkomende printerstoringen zou kunnen oplossen, het geheugen opschonen, het apparaat opnieuw opstarten, de toner checken… Dat zou ons heel wat ritjes besparen!

Interesse?
Altijd al een aardige, behulpzame collega als TOM willen hebben? Iemand die zonder klagen alle saaie klusjes opknapt? Neem gerust contact met ons op. We stellen je graag een keer persoonlijk aan hem voor!